03 April 2009

KESABARAN

dalam hidup nie memang byk cabaran dan halangan..
tp..
setiap orang ade tahap kesabaran..
kite memang tidak sempurna....
aku tau tue..
semua orang pun tau..
boleh ke kite maafkan seseorang semasa kite sedang marah??
haa!!sape boleh jawab??
aku pun seperti insan yang lain...
ade kelemahan...
tp kelemahan tue biarlah aku jer yang tau..
saper bolah bersabar untuk selama2nye??
adakala kite akan naik darah juga..
setelah dipendam sekian lama...
aku memang jenis yang pendam...
but once aku dah xtahan...
mmg habis lebur la....
tp selagi aku boleh bersabar..
memang aku akan bersabar...
sabar itu kan sebahagian dari iman..
walaupun perit nk ditelan...
aku tetap akan bersabar..
tue la aku ckp td..
once aku dah jd incredible hulk...
habis2....
orang yang cam aku ni..
jangan dicabar kesabarannyer...
klu x....
tau2 la...
heeheheeheheehe....


1 comment:

Anonymous said...

kesabaran adalah separuh dari iman...tp kite manusia yg lemah...adakala kita tak dapat bersabar utk sesuatu yg telah menyakiti ati kita...kita akan marah dan akan membenci org itu...diri ku dapat fahami ye...tp klau kita marah dalam masa yg agak lama...adakah ia bagus...adakah dirimu akan tenang dan rasa selesa...adakah org yg dimarahi itu akan hidup tenang...kita mmg tidak leh sabar pada satu tahap tertentu...kita akan luah kn perasaan marah itu...tp kemarahan itu membuat ati kita tidak tenang wlaupn kita telah meluahkan...diriku tak kisah klau dirimu marah lg kat diri ku ini...diri ku mmg byk wat salah n sakiti ati dirimu...dan diriku tlh terime akibat nye...apa2 hal diriku memintak maaf dari dirimu...bersabar selagi diri mu dapat bersabar...kesabaran itu mencerminkn peribadi seseorg itu...kan sabar separuh dari iman...