17 December 2012

Lawatan Ilmiah di MAHA, Muzium Telekom dan Menara KL part II




Salam readers,
first of all, look at my blog...what happen??
it's okay..the layout still in process..wait for new layout ya..!
okay back to the post title..
cerita hari ni kesinambungan daripada part I ..
selepas penat pusing kat MAHA, inilah masa untuk melawat Muzium Telekom..
wah...very excited you know...
tapi masa perjalanan ke muzium tu boleh sesat pulak...
tak jumpe jalan masuk ke muzium telekom tu...
finally kami ambil keputusan untuk berhenti kat seberang jalan
pastu melintas beramai-ramai...
excited giler ahhh...first time sampai kan..walaupon kl ngan selangor tu sekangkang kera jekan...
aku ni bukan rajin nak jalan-jalan sorang-sorang..
masa dah sampai tu, staff telekom tu sambut kitorang dengan baik sekali...
bila semua dah sampai,staff tu bagila taklimat sikit..
then, staff tu nak kami panggil dorg akak dengan abang,lebih mesra katanye..
dan dorang nilah fasi kami selama kami menginap kat muzium ni...see "MENGINAP" okay..!
disebabkan kami sampai dah petang, lepas briefing kami dikehendaki untuk persiapan diri..
sebab malam adalah sesi explore apa yang ade kat dalam muzium tu..after makan malam,
kami berkumpul untuk sesi explore the muzium..fasi ceritakan sejarah bagunan muzium tu..
cara orang zaman dulu berkomunikasi...and one thing that attract me..you know what..
bangunan tu pernah diambil oleh jepun ketika zaman perang dulu..jadi dorang punye office...OMG..!
it is nice to know how orang dulu communicate..seriously..admire them...
but tak puas hati la...dorang brief too fast..sebab nak tengok bola punye pasal..bab yang ni..
memang aku rasa nak marah..no point la kami datang tapi ilmu yang dapat tak setimpal..sigghhh!!
abis bola je..masa tok tido..perempuan aras satu lelaki aras dua..before masuk tido,
kami kene ambil sleeping bed dengan bantal mini..yeah...kami tido dengan dikelilingi patung, telefon..
scary giler kot..sebelum masuk tido tu aku dengan member aku keluar pergi tandas..balik je dari tandas..
alamak..!!nampak perkara yang  tak diingini..kami nampak one of the staff macam baca2 kat patung..
seriously...what the heck??kami buat2 tak nampak..then, one of the member ask the fasi..akak kenapa
lampu belakang tak boleh tutup..then die jawab sebab tak boleh tutup la dik..
die tak puas hati.die tanye lagi..kenapa kak?..hmmm...sebab tak boleh la dik..
okay!from that we got the point...malam tu aku dengan member aku tak dapat tido..haaa..
dah la tu they said the temperature will reach about 18 degree in midnight..hamik ko.
tak beku ko tido kat dalam tu...da siap pakai sweater+stokin+selimut tebal pun rasa sejuk giler..
then pagi esoknyer tu kami ade lawatan ke menara KL..


ni masa kat KL tower..tengok teater hoore-hoore bergembira..


bajet talent ka nak posing gitu..owh..!sila abaikan jari member aku tu..hehe..
malas nak edit..ni masa tunggu rakan-rakan lain tiba di KL tower



owh..bersama upin dan ipin...
oh! lagi satu lupa nak cerita...kat KL tower ni ade 6D kot..orang nak tengok 3D je kan..
aku da try 6D ni..seriously superb!tryla..tak menyesal punye..


ni masa sebelum pi KL tower..baru nak amik gambar kat pintu masuk muzium..hehehe


ha..korang ade jumpe benda nih kat malaysia??
memngla..aku p oversea kot..hahaha.(nak menipu pon agak2 la kan..)
pondok telepon ni ade kat depan pintu masuk muzium..


tengok..!perasan sorang2!..hahaha
tapi ade aku kesah..janji aku puas..hahaha



ni gambar kat pintu gerbang muzium telekom.

yeah..!macam-macam perasaan ada time lawatan ni...
super duper fatigue!
dan..hari isnin bersamaan 3/12 aku ade test...hamik...!


selamat membaca..!
have a nice day ya..!




1 comment:

raz said...

Ala kat jln belimbing pun ade pondok tpon ni