08 December 2012

Lawatan Ilmiah di MAHA, Muzium Telekom dan Menara KL part I

Salam readers..
fuhh!!lama sungguh meninggalkan blog ni..
diabaikan terabai dan bye-bye..!haa..
ok fine ..!sila abaikan yang mengarut-ngarut itu..

Sekretariat Mahasiswa Alumni UTHM (UTHMas ) menganjurkan lawatan ilimiah pada minggu lepas
bersamaan 1 dan 2 Disember 2012..Lawatan ini pergi ke 3 tempat okeyh..
super duper exhausted...!

Kami berkumpul di UTHM pada pukul 5.30 pg..
diulangi..5.30 pg...haa...dtg sume mate sepet...ntah2 ade yang xmandi..kannn...
then gerak UPM serdang untuk program MAHA...
oh! sebelum gerak ni ade cerita yang aku sampai sekarang gelak kalau teringat kisah tu..
disebabkan kena berkumpul pada pukul 5.30 pg...kawan aku datang amik aku kt rumah sewa then
hantar ke universiti...pastu kan pagi sangat..jadi pak guard tu bukak satu pintu je kat pintu utama tu..
da lepas masuk tu..die terus je hantar aku..aku yang dok kat seat belakang ni rasa cam pelik sangat..
pastu aku gelak2..die blurrr...pastu die tanye.."korang ni kenapa?"..pastu aku cakap..
ko ingat sekarang ni ko kat oversea ke?...die blurr lg.."yang ko lalu ikut sini tu kenapa?
MENYONGSANG kot....baru die perasan die salah masuk line..hahaha..nasib baik pg..xde kereta
langsung...ok masuk kt cerita MAHA td..smpi kt UPM tupkul 10 pg..tepat pada waktu yang dirancang..
pastu..makkkk aihhh...jammed..!ade yang patah balik sebab xsanggup tunggu...da la masing-masing kelaparan..!

Turun-turun bas je...signboard ini yang aku nampak dulu..



Pe lagi..berlari la..cari makanan..ok..hall die sangat besar ..macam-macam makanan ade..masuk situ macam heaven gile...sebab banyak pilihan makanan..


ni makanan aku..
Air cendol dengan Laksa Sarawak


ni makanan kawan aku..
Air coconut shake dengan soto.


ni side dishes kami..
Sate ayam dengan dimsum...

Dah kenyang kami gerak ke destinasi seterusnye..kami datang sini bukan suka-suka tau..
ade task tau..every group ade task masing-masing..group aku dapat yang bahagian machinery..
hamik...penat kot..dahla panas..ramai orang pulak tu..dahla tu..jalan kaki dari 1 destinasi ke destinasi yang lain...sampai je kat bahagian machinery da lapo blik..
bila da siap task yang diberikan tu,kami berjalan2 la untuk tengok ape yang ade kt MAHA tu..
pusing punye pusing..ha..macam mana nak balik ke tempat parking bas tu?
last-last naik shuttle bas yang penganjur sediakan...tu pun...sesi urut mengurut..macam sardin dalam
bas tu..dah turun bas tu baru rasa nikmatnye bernafas...dah habis pusing kat MAHA.
kami gerak ke Muzium Telekom pula...dalam bas tu..aku tido je sebab tired sangat!
nantikan cerita di muzium telekom yang amat scary and thrill pada part II ye..!

Have a nice day!


No comments: