18 March 2012

Bile weekends menjelma

salam...
time weekend ni la pale otak ni blur xtau nak  buat ape..
pastu kalau tengok kat muka buku ramai la menulis status seperti berikut..
"kenapa la dah hari ahad?belum puas cuti lagi ni!!"
"Bosanla..xde apa nak buat hari ni!!"
"Boleh gila aku kalau terperap kat bilik!!nak kuar xder duit..arrrgghhh!"
ha betul tak?betul tak?...
sebab aku pun kadang-kadang macam tu gak...cuma tak de la mengumumkan nya dalam muka buku..
benda yang korang boleh wat time weekend!kalau bagi aku la kan,korang boleh...

1.Study..
bagi yang masih bergelar student atau murid ari sabtu ahad ni boleh la dimanfaatkan untuk belajar...bukan belajar sampai giler..cuma buat rivision subjek yang dah belajar..boleh mengurangkan beban kepala otak masa nak dekat exam nanti..takdelah time tu ko nak frust menonggenglah, muntah hijaulah sebab study banyak sangat..

2. Main masak-masak
huh! lama gak aku tak main masak-masak....selepas aku umo 7 tahun ni..aku dah takde nak main masak-masak...jiran aku, sepupu aku pun ramai laki...jadi main kejar-kejar, lumba lari, main meriam, panjat pokok...yelah lg pun xde sepupu ngan jiran yang perempuan pastu sebaya ngan aku...tu yang jadi ganas...ouh..da lari tajuk nih(da lari kejar jelah..awat dok kalut sangat heh!)...yang perempuan atau yang laki boleh cari website ke buku ke pasal masakan...pastu boleh try wat sendiri...dah save duit nak makan kt luar kan..

3. Window shopping...
Sape yang xde duit silalah selalu buat macam aku...kuar rumah...bawak rm15 pastu naik bas...pi jalan-jalan kat mall..shopping tingkap je...jangan beli..yelah rm5 tuk tambang..rm10 tuk mkn...ok la kan? yang ade kenderaan tu jangan naik kereta naik bas..bukan kedekut..kate tadi nak save duit kan...pastu dah puas pusing mall sampai kaki lebam...boleh la balik rumah...

4. Basuh kereta atau motor..
ha...bagi yang takde kenderaan cam aku ni...takyah susah-susah nak pikir kereta kotor ke..bersepah ke...bagi yang ade kenderaan..time cutila nilah ko nak bersihkan kereta,moto, kapal terbang, helikopter...basuh bersih-bersih pastu keluar jalan-jalan kereta kene lumpur..hahahaha padan muka..penat je basuh tadi..eh!xper ta basuh just nak hilangkan kebosanan jer....

5.Terperap kat rumah atau tidor..
ni selalunye budak perempuan la..tp ade jugak budak lelaki yang jenis xberjalan suka duduk rumah diam-diam..selalunye yang terperap kat rumah ni dorang dok bersihkan rumah..basuh baju...sidai baju,..lipat baju...bukak baju(haip!ni da lebih ni...lempang nak?pikir bukan-bukan ye!!)..

sebenarnye macam-macam boleh buat time cuti ni...kalau aku, aku pilih yang no 5 tapi yang tidor..hahahahaha...ahhh!ade aku peduli..aku memang suka tido pun..hahaha..ok babai!

No comments: