06 September 2009

pumpkin house restaurant

salam...
hari ni aku berbuka puasa kat batu pahat..
destinasi di pumpkin house restaurant...
mula tadi aku bertolak kuar pada pukul 12 tgh hari...
pada asal nyer aku nk pi beli tiket untuk balik cuti ghaya ni...
sampai jer kt bus stand batu pahat..aku terus ke kaunter SE Super Ekspres
aku: kak tiket ke klang 17 sept ade lg x?
akak 2:tiket ade dik tapi komputer rosak..datang esokla beli....
dalam hati aku...giler ape..esok aku ade kelas sampai ptg..bile ketika pla aku nk beli tiket...
last2 aku tggu la kaunter tiket Cepat Ekspres bkak..sebab rehat...da la bukak 2.30 ptg..
aku tggu la smbil baca novel n msg mr Q..
pas2 terserempak pla ngan bdak2 kkdk...menyembang la aku smpi depa blik..
pas2 sambung baca majalah...tetiba aku terserempak ngan azwan coursemate aku...
sembang la ngan die..ghupenyer die pun baru nk beli tket ke parit buntar...
bile bkak kaunter aku terus beratur beli tket...
aku:kak tket pi klang 17 sept ade x?
akak 2:tket 17 sept da abis la dik...18 sept ade la..pkul 11.30 am
aku : boleh la kak...
mula2 cuak gak aku sebab die kate tket abis...rupenyer 17 jer yang da abis...
so aku blik 18 SEPT 2009 11.30 am seat 23...
pas2 tggu wan beli tket....pas2 aku ckp kt wan aku nk ronggeng..die kate nk join..aku ok jer...
jalan2 kt the store,save n save n mcm2 la....pas2 pi kedai kek n roti..aku nk beli roti...
tetibe jer nmpk satu iklan....buffet rm 9.90 1 org....mula cadang nk buka kt kfc...
tp bile difikirkan bek mkn kt sini dari kt kfc...kar sini lg kenyang sebab ko nk tambah sampai muntah pun org xkisah...kt kfc konpom lbih dari rm 10....
so aku ngan wan pun melantak la kat sana...siap blh terserempak ngan staf n lecturer mekanikal
kt sana..maybe mechclub pnyer event kot....tp buat2 xkenal jer r...hahahah
abis mkn n kenyang pe lg...blik r....sampai bilik jer kul 8 lbih...
kenyang tahap gaban r.....tp mmg best mkn kt sana...sedap nk tau menu masa aku g mkn 2...
nasi,mee goreng,kari,ayam rendang,sotong salut tepung,ikan tauchu,ayam goreng,tauhu sambal,telur puyuh sampal,sup sayur,ulam-ulaman,petai,pas2 ngan desert lg.,air sejuk kuih,buah tembikai pas2 ade lauk yg aku xigt..klu amik lauk...da xnmpak nasi dah...
mmg puas ati...tr r mkn kt sane ...sedaaaappppp.....
xrugi pi sana...tp kne cepat tempah..klu x xdapatla den nk nolong....

3 comments:

hirumi said...

ronggeng tu ape?

maria said...

ronggeng 2 jln2 la...

LLC said...
This comment has been removed by a blog administrator.