09 September 2008

Revolution..

we need revolution!!!






dari kecil hingga dewasa...semua orang ade prubahan..tidak kira dari aspek apa sekali pun..kt sini ingin saya konsikan satu cerita perubahan yang berlaku pada salah seorang rakan saya semasa di sekolah teknik(identiti dirahsiakan..tuan punya badan jer yang tahu)baru sahaja dapat contact semula dengan dia setelah hampir 2 tahun lost contact..akhirnya dapat jua contact dengan dia..dan perkara yang menggembirakan saya adalah apabila mengetahui dia sudah jauh berubah jika di bandingkan dengan dahulu..baguslah terhadap perubahan itu...perubahan untuk mejadi lebih baik dari dahulu..kalau dulu kat sekolah selalu berlumba berpuasa dengan die masa bulan rejab dengan bulan syaaban..berlumba wat solat sunat...akhirnya kesabaran saya berjaya mengubah kehidupan dia...miss dat time..wlupun dulu org xberapa suka dgn sikap dia..akhirnya dia dapat mengubah sikap itu dengan kehendak dirinya sendiri..Alhamdulillah..



semasa sekolah rendah



semasa sekolah menengah


semasa menjadi pelajar universiti

ini juga merupakan salah satu perubahan yang dilalui oleh saya dan rakan-rakan saya..masa itu emas..masa yang telah berlalu tidak akan kembali..sama seperti perubahan yang telah dilalui..kehidupan zaman kanak-kanak tidak akan kembali semula..seperti di dalam iklan.."zaman dah maju,dunia dah berubah"...dalam kehidupan kita kita memerlukan prubahan..jika tiada prubahan kehidupan kita mundur dan hidup "seperti katak di bawah tempurung"jadi kita amat memerlukan perubahan yang membawa banyak faedah dalam kehidupan kita.bukanlah perubahan yang membawa kepada arus kemunduran..kita tidak memerlukan perubahan sebegitu.apa-apa pun yang berlaku di sekeliling kita sekarng ni merupakan salah satu perubahan sama ada kita secara langsung atau tidak langsung,sedar atau tidak..terpulang kepada diri kita untuk menerima perubahan itu.

No comments: